Friday, August 12, 2011

Ramadhan oh Ramadhan!

Hey, i think it's not too late for me to wish you all 'Happy Fasting'.
Setiap kali muncul nya Ramadhan *sambil meletakkan tangan di dada*, tanya la hati,apa yang kita mahukan sebenarnya. Adakah,

A) Makanan yang sedap-sedap seperti yang terdapat di buffet or bazar?
B) Raya dah dekat? *hee*
C) Diet? *girls*
D) Meningkatkan iman and pahala yang sedia kala sedikit *ouch*
E) Waktu untuk menunjuk-nunjuk yang kita puasa *huu*
F) Puasa sebab semua org puasa or ada orang yang suruh or takut dipandang serong oleh org sekeliling?
G) The worst part, NOTHING???? huuuu,yang nie paling bahaya

Apa pun yang ada dalam hati kita hanya kita yang tau. Kalau kita cakap kita puasa kerana Allah tapi sebenarnya malu dengan masyarakat pun bukan orang tahu kan. Kalau aku pun, aku pun tak tau samada hangpa tipu ka tak. Bak kata nenek moyang kita la kan, 'Rambut sama hitam,hati siapa yang tahu kan'. Ish, bahaya tue.( tertiba terlintas, 'habis yang rambut blonde tue macam mane??' hehe)

Lagipun apa gunanya Allah ciptakan bulan ramadhan dengan melimpah-ruah pahala yang akan diberi kalau kita rase bulan ramadhan sama sahaja dengan bulan-bulan yang lain? Banyak manfaat kot. Antaranya, pahala yang berlipat-lipat-lipat-lipat kali ganda. Mane nak dapat beb..And lagi satu kita more alert dengan azan haha. Yang nie pown manfaat kot. Selama nie tak pernah amek peduli, tiba-tiba bulan ramadhan korang duk sebok tanya maghrib pukui bape kat kawan. kan kan?Eleh, betul la tue hee.

Kalau kat dunia kita simpan duit untuk kesenangan akan datang, pahala pulak untuk dunia kita selepas nie. Nak kata kita nie pahala kita dh cukup untuk di bawa ke sana,memang tak la kan. Orang alim ulama pun takut, apatah lagi kita yang memang jauh dari kesempurnaan. So, kita kena la berebut peluang ini untuk mendapat reward. Untung lah terutamanya bagi yang dapat bertemu dengan malam lailatulqadar, iaitu malam yang lebih dari seribu malam. Huish, seronok tue. Apalagi, let's start increasing our good deed and iman toward Allah. Get the sweetness of Ramadhan itself. InsyaAllah.




p/s: Ramadhan is just Ramadhan if we didn't do anything in this month. Such a waste. :) XOXO

No comments: